۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶

قائم مقام رئیس دانشگاه لرستان مطرح کرد؛

جزئیات پروژه‌های حوزه درمان لرستان/ فسخ قرارداد با یک پیمانکار

جزئیات پروژه‌های حوزه درمان لرستان/ فسخ قرارداد با یک پیمانکار

خرم‌آباد- قائم مقام رئیس دانشگاه لرستان جزئیات اجرای پروژه های حوزه بهداشت و درمان لرستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح تقسیم بندی گروهی پروژه‌ای در حال ساخت و ساز دانشگاه پزشکی لرستان، گفت: پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان عمدتاً به سه گروه تقسیم می‌شوند.

۸۴ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود

وی، بیان داشت: پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت شامل کلینیک‌های غربالگری، کلینیک‌های ویژه، و برخی اورژانس‌ها و پروژه‌های موسوم به ۱۰۰ هزار متر که ۱۱۸ پروژه به دو پیمانکار واگذار شده بود که از خرداد ۹۸ علیرغم تمام تنگناهای مالی و توقف پروژه‌ها، ۱۱ پروژه اعم از پایگاه اورژانس فوریت‌های پزشکی، و خانه بهداشت به بهره برداری رسید.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تشریح عوامل تأثیر گذار بر ساخت و ساز پروژه‌ها، عنوان کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا افتتاح برخی از پروژه‌ها به تأخیر افتاد و خوشبختانه در اردیبهشت ۹۹ دوباره فعالیت‌های خود را در راستای ساخت و تکمیل و تجهیز پروژه‌ها آغاز کرده ایم.

فرهادی، تصریح کرد: حدود ۳۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان با حضور مقام عالی وزارت، بزودی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان افتتاح می‌کنیم که بخشی از این پروژه‌ها مراکز غربالگری بخشی دیگر مراکز کلینیک ویژه، اورژانس، خانه بهداشت و مراکز بهداشتی است.

فسخ قرار داد با یکی از پیمانکاران پروژه‌ها

وی با واکاوی مشکلات پیشرو، نوع نگاه کلان دانشگاه علوم پزشکی لرستان و ترسیم نقشه راه برای حل مشکلات پروژه‌های موجود، خاطر نشان کرد: مجموعه مشکلات پروژه‌ای ما در پروژه‌های موسوم به ۱۰۰ هزار متر بود که بخشی از این پروژه‌ها با یکی از پیمانکارها در حال انجام است و ۷ پروژه از مجموع پروژه‌های موسوم به ۱۰۰ هزار متری در تیرماه افتتاح خواهند شد و همچنان پروژه‌های اصلی به صورت فعال هستند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: در بحث یکی از پروژه‌های موسوم به ۱۰۰ هزار متر مربع به واسطه عدم همکاری پیمانکار به سمت اقدامات قانونی یعنی فسخ قرار داد می‌رویم که این پروژه را با استفاده از برگزاری مناقصه فعال خواهیم کرد.

فرهادی به لحاظ آماری پروژه‌های قابل افتتاح در دانشگاه علوم پزشکی را برشمرد و تصریح کرد: تعداد پروژه‌های قابل افتتاح دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حال حاضر ۳۴ پروژه است که عمده این پروژه‌های عمرانی، شامل کلینیک ویژه، مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان لرستان، که به زودی افتتاح خواهند شد.

اعلام جزئیات ساخت ۳ بیمارستان

وی، گفت: در اکثر شهرها پروژه داریم که می‌توان به شهرستان‌های الیگودرز، دورود، دلفان، سلسله، رومشکان، بروجرد و خرم آباد اشاره کرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مورد مهم‌ترین پروژه‌های در حال ساخت و ساز دانشگاه علوم علوم پزشکی لرستان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش پروژه‌های راهبردی خود در حال ساخت و ساز سه بیمارستان است که به تفکیک می‌توان به بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی «ابن سینای» شهرستان کوهدشت اشاره کرد که با ۴۶ درصد پیشرفت و مساحتی بالغ بر ۲۳ هزار متر مربع در حال ساخت است که فعلاً به لحاظ اعتباری مشکلی نداریم.

فرهادی، ادامه داد: در زمینه ساخت بیمارستان «گهر» شهرستان دورود به لحاظ بستر سازی و آماده سازی زمین با تأخیر مواجه شد که امروز عملیات اسکلت سازی و فونداسیون به خوبی شروع شده و در حال پیشرفت است، مطالعات زمین شناسی این پروژه توسط مشاوران ذیصلاح انجام شده است، این پروژه تا کنون مورد تأیید دفتر منابع فیزیکی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی قرار گرفته است، عملیات ساخت آن با مساحتی بالغ بر ۲۷ هزار متر مربع در حال ساخت بوده که از سرعت و دقت ساخت و ساز خوبی نیز برخوردار است.

وی با اشاره به وضعیت ساخت و ساز بیمارستان «نیایش» خرم آباد، گفت: ساخت و ساز در این بیمارستان است که البته از پیشرفت آن راضی نیستیم و این در حالیست که ما همه مطالبات قرارگاه خاتم الانبیا (ص) را داده ایم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: میزان سرعت پیشرفت پروژه بیمارستان «نیایش» خرم آباد ۳۳ درصد است که برای دانشگاه راضی کننده نیست و بنا داریم در نشستی با وزیر بهداشت، استاندار لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نشستی در آینده نزدیک داشته باشیم و در این راستا مکاتبات ما همواره ادامه دارد.

اخذ مجوز برای خرید تجهیزات پزشکی

فرهادی همچنین به وضعیت مرکز بستر درمان شهرستان رومشکان اشاره کرد و گفت: این مرکز با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان فعال شده و در حال ارائه خدمات است.

وی، عنوان کرد: از مجموع اعتبارات این مرکز ۴ میلیارد عمرانی و ۴ میلیارد تجهیزاتی است، عملیات حصارکشی با فرآیند برگزاری مناقصه صورت خواهد گرفت و در باب مشکل جاده انتظار داریم فرمانداری شهرستان رومشکان و استاندار لرستان نیز ورود پیدا کنند تا هرچه سریع‌تر مشکلات این مرکز را مرتفع کنیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: علیرغم شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمنان قسم خورده نظام اسلامی، شیوع ویروس کووید ۱۹ در استان لرستان و کمبود اعتبارات به منظور کمک و خدمات رسانی به مردم، با پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خوشبختانه پروژه‌هایی که ۳ سال معطل مانده بودند در سال جهش تولید فعال شده اند و آماده بهره برداری اند، افتتاح این مراکز می‌تواند منشأ خدمات ارزنده‌ای در بخش بهداشت و درمان لرستان باشد.

فرهادی، تاکید کرد: در راستای خدمت به مردم استان لرستان و پیگیری‌های بی وقفه رئیس دانشگاه تجهیزات پزشکی وارد استان شده است و به زودی افتتاح می‌شوند.

وی، تصریح کرد: «ام آر آی» بروجرد، «سی تی اسکن» دوم بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد، دستگاه «آنژیوگرافی» دوم بیمارستان شهید مدنی خرم آباد، و مجوزهای قانونی دستگاه «سی تی اسکن» شهرستان سلسله، «ام آر آی» شهرستان کوهدشت و «ام آر آی» شهرستان پلدختر اخذ شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: مجوز «ام ار آی» و «سی تی اسکن» دلفان هم در حال انجام است که با افتتاح این مراکز انقلاب بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در استان لرستان رخ می‌دهد و اولین شیرینی آن عدم مراجعه مردم استان به دیگر استان‌های مجاور بوده و خدمات نیز با تعرفه دولتی ارائه خواهد شد.

کد خبر 4946138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha